FANDOM

Defektywny Irken to każdy Irken wyposażony w wadliwy PAK. Defekty nie mogą zostać zresetowane ani kontrolowane przez Mózgi Kontrolne, a zatem są uważane za nieprzewidywalne i niebezpieczne. Większość "wadliwych" Irkenów jest skazana na śmierć lub drugorzędną, często poniżającą pracę, taką jak służba jako Food Service Drone.

The Trial, jeden z wielu nieukończonych odcinków, ujawnia, że każdy Irken musi przejść ocenę istnienia, aby udowodnić, że nie tylko nie jest defektem, ale że jest także użyteczny dla Irkeńskiego Imperium. Wszystkim najbardziej defektywnym Irkenom usuwa się ich PAK oraz zawartą w nim wiedzę, aby nie przenieść swojej defektywności na noworodki Irkenów.

Znani defektywni Irkeni Edytuj

Zim jest okrytym największą niesławą defektem, i prawdopodobnie również najbardziej defektywnym żyjącym Irkenem. Jedyną w miarę normalną częścią jego psychiki jest oddanie Wszechmocnym Najwyższym, ale nawet to nie jest do końca normalne, ponieważ jego oddanie wydaje się o wiele większe niż te przeciętnych Irkenów, często granicząc wręcz z fanatyzmem.

W nieskończonym odcinku "The Trial" pokazano, że ilość uszkodzonych i błędnych danych przechowywanych w PAK-u Zima jest tak wielka, że nawet Mózgi Kontrolne nie mogły sobie poradzić z ogarnięciem ich wszystkich, finalnie doprowadzając je do szaleństwa i zadeklarowania że Zim jest najlepszym żyjącym Irkenem (Zim the Best Irken Ever). Było to coś czego Najwyżsi starali się uniknąć jak tylko mogli, jednak Mózgi Kontrolne pozwoliły Zimowi prowadzić Massive przez 10 minut.

Mózgi Kontrolne są przełożonymi Najwyższych, więc ci nie mogli im odmówić, mimo że bardzo chcieli.

Choć nie zostało to oficjalnie potwierdzone, istnieje wiele teorii mówiących o tym że Tak również jest defektywnym Irkenem. Bierze się pod uwagę fakt że nosi niepowtarzalne i niezgodne z Irkeńskimi normami ubrania, posiada statek diametralnie różniący się od tych typowych, a nawet to że zmieniła kształt swojego Irkeńskiego symbolu, aby ten pasował do jej stylu.

Jej osobowość jest całkiem dzika i niekonsekwentna, podobnie jak ta Zima, jednak Tak wydaje się być bardziej rozgarnięta. Podobnie jak Zim, porzuciła stanowisko, które wyznaczyły jej Mózgi Kontrolne na rzecz kontynuowania tego, co czuje, że ma robić: stać się najeźdźcą. Niektórzy sugerują, że jej umiejętności są również dowodem na to że jest defektem. Wszyscy inni Irkeńscy Najeźdźcy którzy zdecydowali najechać Ziemię przed nią mają bardzo kiepskie przebrania, podczas gdy Tak doskonale się kamufluję, używając hologramu, aby wyglądać jak ludzka dziewczyna.

Chociaż wydaje się, że jest to poprawa w porównaniu do standardowego Irkeńskiego zachowania, to nadal jest to spore odstępstwo od normy, jednocześnie sugerując tym, że wiele "defektów" jest po prostu innych od reszty, a niekoniecznie "gorszych" od normalnych Irkenów. Nie ulega wątpliwości, że Tak jest o wiele bardziej skutecznym najeźdźcą niż Zim, co prowadzi do wniosku, że wadliwość nie ma wpływu na inteligencję Irkena.

Tak niemal zniszczyła Ziemię w przeciągu kilku dni od swojego lądowania, hipnotyzując wyjątkowo bogatego biznesmena od hotdogów, sprawiając że ten uwierzył że jest jej ojcem, dając jej tym odpowiednie zasoby, aby zbudować jej bazę. Tylko z pomocą GIR'a, Diba i Gaz, Zim był w stanie pokonać Tak i ocalić Ziemię.

  • Bob

Pogarda jaką Bob żywi do Najwyższych jest niezwykle nienormalna, nawet dla defektywnych Irkenów. Posiada on bardzo niską płacę i upokarzający zawód jako Service Drone, wskazując tym że znajduje się on bardzo nisko na szczeblach społecznej drabiny, choć to może być po prosty efekt jego niskiej postury.