FANDOM

Wzrost Zima „Jesteś bardzo mały...”
Ten artykuł został oznaczony jako zbyt krótki, lub zawierający nierozwinięte sekcje.
Do rozbudowy: sekcje odbiór i ciekawostki
Jeśli jesteś w stanie, rozbuduj go!

Invader Zim komiks okładka pierwszego numeru

Okładka pierwszego numeru.

Seria komiksowa kontynuująca przygody bohaterów serialu zapoczątkowana została 8 lipca 2015 roku premierą pierwszego numeru przez niezależne wydawnictwo Oni Press. Nowe zeszyty pojawiają się co około miesiąc, niekiedy co dwa.

Powstanie Edytuj

Doom-is-coming

Grafika promująca nadchodzącą serię komiksów

Po nieudanej próbie wznowienia serialu w roku 2010, ze względu na zbyt niski zaoferowany budżet, o kontynuacji Zim'a zrobiło się cicho aż do 2015 roku. Dzięki współpracy formującej się pomiędzy Nickelodeon'em a Oni Press, 13 lutego, na stronie internetowej wydawnictwa pojawiła się pisana serialową czcionką grafika promocyjna, później powtórzona na Tweeterze J. Vasquez'a. Później w maju i w ograniczonym nakładzie pojawił się suplement do przyszłej serii komiksowej, zeszyt zatytułowany Truthshriker i poświęcony mitom i teoriom narosłym wokół serialu. W czerwcu współpraca stacji z wydawnictwem została oficjalnie potwierdzona i tylko kwestią czasu było pojawienie się pierwszego numeru komiksu, które nastąpiło 8 lipca.

Ogólnie o serii komiksowej Edytuj

Zawsze się dziwię, gdy czytam wypowiedzi ludzi a tym jak bardzo tęsknią ze Zim'em, ponieważ w mojej wyobraźni serial nigdy nie przestał lecieć; dopiero potem przypominam sobie, że ci ludzie nie siedzą mi w głowie. Staram się wyobrazić sobie świat tych wszystkich ludzi którzy nie wiedzieli co planował Zim odkąd serial został zdjęty z anteny i przeszywają mnie dreszcze. Jak ludzie mogą żyć w ten sposób? Przy odrobinie szczęścia te komiksy uczynią świat lepszym miejscem.

- Wypowiedź J. Vasquez'a, towarzysząca ogłoszeniu rozpoczęcia serii komiksowej przez Oni

"I'm always confused when people say how much they miss Invader Zim because the show never stopped running in my head, and then I remember everyone else isn't in my head", Vasquez is quoted in Oni's press release announcing the series. "I try to imagine the world for all those people who don't know what Zim's been up to since the show went off the air and it makes me shudder. How can people live that way? Hopefully this comic helps make the world a better place"

Ponieważ dla autora serial nigdy się nie zakończył, komiksy można uznać za ich kanoniczną kontynuację, nawet jeśli nacisk na budowanie świata i ciągłość fabularną jest w nich nawet jeszcze niższy niż w serialu, choć warunki partnerstwa zapewniają autorom nieograniczony dostęp do już istniejącego uniwersum.

Mimo, że styl rysowania komiksów często się zmienia, wprowadzają one pewne raczej stałe zmiany w wyglądzie bohaterów i sposobie rysowania scen, takie jak znacznie więcej krzywizn, w porównaniu do, dość kanciastego serialu, mniej gotycki ubiór Gaz, czy Zim, którego mimika w komiksach jest jeszcze bardziej przesadzona, by nie pozostawiać wątpliwości iż, podobnie jak w serialu, najczęściej porozumiewa się krzykiem.

Nierzadko do pracy nad komiksami, zarówno ich scenariuszami, jak i warstwie wizualnej angażowani są twórcy gościnni, niezwiązani z marką, co oznacza, że styl rysowania może ulegać znacznym zmianom, jak w numerze piętnastym którego poszczególne części rysowane są przez trzech autorów.

Autorzy Edytuj

  • Jhonen Vasquez - Ojciec marki, zajmował się skryptem dwóch pierwszych zeszytów i okazjonalnie także późniejszych, szkicami zarówno okładek jak i treści. Nadzoruje cykl produkcyjny kolejnych zeszytów i konsultuje pomysły na fabułę, by pozostały zgodne z duchem serii.
  • Eric Trueheart - Główny scenarzysta serialu, w komiksach ponownie pracuje głównie nad skryptami kolejnych numerów.
  • Aaron Alexovich - Rysownik odpowiedzialny za grafiki koncepcyjne serialu. W komiksach również odpowiada za rysunki i warstwę wizualną.
  • Rikki Simons - Aktor głosowy GIR'a, odpowiada za dobór kolorów w komiksach.
  • Megan Lawton - Szkice. Jest pierwszą osobą spoza oryginalnej ekipy serialu, zaangażowaną w tworzenie komiksów.
  • Dave Crosland - Rysownik, zaangażowany w komiksy od 7 numeru.
  • Warren Wucinich - Warstwa tekstowa zeszytów, z czasem zaczął pracować również nad szkicami i kolorami zeszytów.
  • Fred Stressing - Kolory.

Odbiór Edytuj

Zobacz również Edytuj

Ciekawostki Edytuj